Shopping

Slik handler du?

Slik handler du?

Velg varen/varene du ønsker og klikk på ”Legg i handlekurven”. Når som helst i løpet av bestillingen kan du se hva som ligger i handlekurven ved å klikke på ”handlekurv” knappen øverst til høyre. Derfra kan du behandle dine produkter eller tømme handlekurven. Når du er fornøyd med din bestilling klikker du på ”Gå til kassen”.

Vi reserverer oss for eventuelle utsolgte produkter. Merk at vi ikke gir noen garanti for at bildene i butikken viser varens eksakte utseende.
Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår.

Betalling

Du kan betale med kredittkort (Visa eller Mastercard). Stripe (www.stripe.com) er vår betalingsleverandør for online transaksjonen.

I samarbeid med Stripe (www.stripe.no) behandler vi dine kortbetalinger og opplysninger kryptert etter en internasjonal standard (SSL) slik at du kan være trygg når du betaler med kontokort via internett.

Frakt

Vi sender pakkene i posten som brev eller som pakke med Bring. Dette betyr at pakken kommer direkte hjem til deg dersom det er plass i postkassen din. Er pakken av høy verdi eller forpakning som ikke tåler harde støt sendes varene som servicepakke og da må du hente pakken hos nærmeste postkontor.
Kostnaden for frakt er avhengig av vekt, dimensjoner og avstanden til forsendelse.

Bestilling og levering
Mindre pakker leveres direkte i din postkasse hvor du også kan velge et klimasmart alternativ. Våre leveranser transporteres i samsvar med Brings retningslinjer for miljø og arbeidsmiljø, hvilket betyr en så liten klimapåvirkning som mulig. Dette innebærer at våre leveranser  men hovedsakelig med tog og i andre tilfeller med lastebil. Bring er ISO 14001 miljøsertifisert, og du kan lese mer om sertifiseringen her.

Større pakker leveres til Brings utleveringssted nærmest deg. Pakken din vil bli liggende på utleveringsstedet i samsvar med Brings bestemmelser, og deretter bli tilbakesendt til e-butikken. Har du betalt din ordre men ikke hentet pakken, vil du til å bli kreditert automatisk når vi henter din retur.

Varsling
Ved leveranse vil du bli varslet via SMS eller brev fra Bring. Når ordren er sendt fra vårt lager, mailes en beskjed angående dette til din adresse

Fraktkostnad
Fraktkostnader er i henhold til Bring gjeldende vilkår.

Bestilling & Retur

Angrerett

Du har 14 dagers returrett/angrerett etter mottak av varen. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dag du, eller noen du har angitt, får den siste varen i din bestilling i fysisk besittelse. Visse produkter er imidlertid unntatt fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen eller orginalpakken er blitt brutt etter levering, f.eks. der kunden har brutt emballasjen eller annen plombering av produktet.

Ønsker du å benytte deg av angreretten, må du sende varen tilbake til Semilac Norge Distribusjon e-handel. Vennligst kontakt Kundeservice på telefon eller e-post – se kontaktinformasjon.

Om ønskelig kan du benytte standardblanketten for utøvelse av angrerett utarbeidet av Barne- og familiedepartementet (se Statlig blankettarkiv)

Hvordan endrer jeg eller kansellerer bestillingen?

Kontakt Kunderservice per post eller telefon.

Trenger jeg en kundekonto for å bestille?

Nei, det gjør du ikke. Vi trenger kun dine opplysninger ved betaling og levering.

Hvordan returnerer jeg varen?
For å returnere vare må den være uåpnet og ubrukt. Varen skal sendes til oss innen 
14 dager fra du mottat pakken.
Varen må være i original pakning og emballasje.
Plombering kan ikke være bryttet
Reklamasjon

Semilac Norge Distribusjon AS kvalitetssikrer varer slik at vi kan tilfredsstille våre kunder. Skulle varen til tross dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, må du reklamere til Semilac Norge Distribusjon AS  så fort som mulig. Kontakt Kundeservice.
Dersom du har mottatt varer som har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du har oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om Forbrukerkjøp  (Forbrukerkjøpsloven).
Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordrebekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss så kan du sende en e-post direkte til: hello@semilac.no
Denne e-posten bør inneholde følgende informasjon.
Ordrenummer
Og vare som mangler (varenummer)
Forklaring/begrunnelse
Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.
Angrer du kjøpet innen 14 dager kan du sende varene tilbake, og vi refunderer deg beløpet du har betalt for varene. Merk at produktets eventuelle forsegling ikke må brytes. Produktet må heller ikke være brukt/ testet. Returporto dekkes av kjøper.

Allergisk reaksjon
Om du har fått en allergisk reaksjon av et produkt du har kjøpt hos Semilac Norge Distribusjon. 
Du kan også kontakte vår Kundeservice tel. 00 47 45071770, på e-post: hallo@semilac.no, slik at vi kan hjelpe deg. Semilac Norge Distribusjon  vil under enhver omstendighet ikke registrere opplysninger om din helse eller gi anbefalinger hva gjelder din helse eller allergiske reaksjoner.